Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A Magyar Közút közlekedésbiztonsági fejlesztéseinek újabb beruházása kezdődött meg: korszerűsítik az elválasztósávot az M3-as, M5-ös és M7-es autópálya több szakaszán, ezzel is csökkentve a frontális ütközések kockázatát – olvasható a cég honlapján.
A nagy járműforgalmat bonyolító autópálya-szakaszokon a két forgalmi irány fizikai elválasztásának fejlesztése a biztonság további erősítése érdekében szükséges. Az elválasztósáv jobb védelmét beton terelőfal, valamint korszerű acél szalagkorlát építésével és fényvédelmi korszerűsítéssel valósítja meg a Magyar Közút. A beruházásnak köszönhetően csökkenthető a pályaelhagyásos balesetek, így a frontális ütközések száma.
Az európai uniós támogatással megvalósuló beruházás egyik nagyobb eleme az M3-as autópálya fővárosi bevezetőjén tervezett beton terelőfal és hozzá kapcsolódó fényvédelem, ami 25 kilométer hosszan épül meg az elválasztó sávban. Ezen a szakaszon – az agglomerációból érkezőknek is köszönhetően – naponta 80 ezer jármű halad, így az egyik legforgalmasabb autópálya-szakaszok közé tartozik.
A napokban megkezdődött munkálatok az M3-as autópálya – gödöllői szakaszát is magában foglaló – 10 és 35 kilométerszelvények közötti részét érintik, és előreláthatólag november végéig tartanak. A kivitelezés alatt az érintett szakaszokon időszakos forgalomkorlátozásra lehet számítani.