Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Frontálisan karambolozott két személyautó Gödöllőn, a Szabadság út és a Duna utca kereszteződésében, július 21-én, az éjszakai órákban. Az ütközés következtében az egyik gépkocsi az út menti árokba csapódott. Ebben a járműben csak a sofőr utazott, aki sérülések nélkül megúszta a balesetet. A másik személyautóban hárman utaztak, közülük ketten súlyos, egy ember pedig könnyű sérüléseket szenvedett – közölte hírportálunkkal Csámpai Attila, a Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője.
A sérülteket a mentők kórházba szállították. A gödöllői hivatásos tűzoltók áramtalanították a roncsokat, majd biztosították a helyszínt. A műszaki mentés ideje alatt a rendőrség az érintett útszakaszt lezárta, és gondoskodott a forgalom tereléséről. Fotó: PMKI Gödöllő HTP