Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Július 15-én, a hajnali órákban a Bagon megtartott akció keretében a gödöllői kapitányság munkatársai elfogták L. Lajos 34 éves bagi lakost, aki a Gödöllő Járásbíróság által kiszabott két, vagyon elleni bűncselekmény vonatkozásában hozott ítélet után nem kezdte meg börtönbüntetése letöltését.
Ehelyett Bag településen bujkált, ám a bejelentett lakcímein nem tartózkodott. Elfogását követően a férfit továbbszállították a Fővárosi Büntetés-végrehajtási Intézetbe, ahol megkezdi a két ítéletben hozott, összesen 11 hónapos börtönbüntetését.