Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Lopás bűntett elkövetésének megalapozott gyanúja miatt – szabadlábon hagyása mellett – indított eljárást a Gödöllői Rendőrkapitányság Kistarcsai Rendőrőrse K. Lőrinc 74 éves mogyoródi lakos ellen. Az ügyben jelenleg rendelkezésre álló adatok szerint a gyanúsított július 9-ét megelőző – eddig ismeretlen – időpontban átmászott egy mogyoródi telephely kerítésén és onnan pillérelemeket tulajdonított el. A lopással okozott kár meghaladja a 800 ezer forintot.
A bűncselekmény elkövetéséről a telephely tulajdonosa tett bejelentést a rendőrségen, akinek az alkalmazottai július 9-én, a reggeli órákban észlelték, hogy a gyanúsított egy olyan pillérelemet tol egy talicskán, ami a cég tulajdonában van. Ekkor a sértett a helyszínre sietett és K. Lőrinc után ment, aki az eltulajdonított elemet bevitte egy fóti színesfém-átvevőhelyre. A károsult az átvevőhelyen közölte, hogy mind a pillérelem, mind a talicska az ő tulajdonát képezi. Ennek hatására az idős gyanúsított az eltulajdonított tárgyakat visszavitte a telephelyre. Közben a tulajdonos értesítette a rendőrséget. A veresegyházi járőr a 74 éves férfit a helyszínen elfogta, majd a kistarcsai rendőrőrsre előállította, ahol a nyomozók gyanúsítottként hallgatták ki további öt pillérelem eltulajdonítása okán is. Forrás: police.hu