Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Rendkívüli ülésen fontos, az önkormányzati feladatellátást szolgáló fejlesztésekhez elérhető anyagi támogatás megszerzését célzó kérdésekben foglaltak állás a gödöllői településvezetés tagjai június 9-én. A városatyák két beruházáshoz szeretnének vissza nem térítendő dotációt elnyerni, pályázati úton.
Az egyik projekt a Tormay Károly Egészségügyi Központ II-es számú, Szabadság téri rendelőintézeti épületének fenntartási költségeket csökkentő felújítása és energetikai korszerűsítése (nyílászáró-csere, tetőszigetelés, gépészeti rekonstrukció és napelem elhelyezése), aminek kivitelezési költsége az előzetes számítások szerint megközelíti a bruttó 60 millió forintot. A másik fejlesztés a Királytelepen lévő, a Balaton és a Turul utcákat összekötő, mintegy 170 méter hosszúságú Sió utcai járható, zárt csapadékcsatorna és útburkolat rekonstrukciója. Erre a célra bruttó 20,7 millió forint felhasználásával számoltak az illetékesek.
Mindkét beruházás megvalósításához 50 százalékos önerő szükséges, ami mindent egybevetve 40,4 millió forintra rúg. A városatyák ellenvetés nélkül fogadták el a gödöllői költségvetés fejlesztési céltartalékának terhére elszámolható önrészt. Sikeres kandidálás esetén a munkálatok augusztus elején kezdődhetnek és 2016. december 31-ig be kell fejeződniük.