Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Csatlakozva a Budafok-Tétény Budapest XXII. kerület Önkormányzata által indított felhíváshoz, aminek célja a kárpátaljai magyarság megsegítése, adománygyűjtésbe kezdett a gödöllői székhelyű Szót kérünk a közjóért Egyesület tagsága. Az aktivistáktól, illetve az általuk felkeresett cégek felajánlásaiból összegyűlt, főként tartós élelmiszerekből és vetőmagokból álló adományt Vörös István, az egyesület megválasztott elnöke május 15-én Gödöllőn adta át Mező Miklósnak (képen jobbra), a beregszászi járáshoz tartozó bakosi református gyülekezet lelkészének.
A felek nem tekintik egyszerinek az együttműködést. Erről tanúskodik, hogy megállapodásban rögzítették a folyamatos kapcsolattartást és mintegy ezer főt számláló, jelentős részben magyarok lakta településen élők igényeihez igazodó támogatás rendszeressé válását.