Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Május 1-jén, pénteken 9 órakor a B kategóriás minősítő díjugrató versennyel kezdődik a III. Gödöllői Lovasmajális a Szent István Egyetemen. A nap folyamán számos, érdekes, díjtalanul felkereshető, a család minden tagja számára kellemes szórakozást kínáló program várja az érdeklődőket, akik a további részletekről ezen az elérhetőségen is tájékozódhatnak.
A DJ fellépésével záruló, előreláthatólag hajnali egy óráig tartó lovasmajális helyszíne több irányból is megközelíthető: részben a Szabadság út felől, a Tisza utcával szemközti, vasút feletti hídon át, részben pedig az egyetemi sportpályák irányából. Íme, a könnyebb eligazodást szolgáló térkép:
Látogatói személygépkocsi útvonal – folytonos vonal Gyalogos megközelítés – szaggatott vonal