Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Április 9-én 10 óra 35 perckor tett bejelentést az Aszódi Kistérségi Gondozási Központ munkatársa a Gödöllői Rendőrkapitánysághoz tartozó helyi őrsre, hogy a település egyik családi házába nem tudott bejutni, és az ott lakó, egyedül élő férfi nem adott életjelet magáról. Mivel az 50 éves férfi mozgáskorlátozott, így tartani lehetett attól, hogy valamilyen baj érte.
Kisvártatva a helyszínre értek Szilágyi Péter és Bacsúr István rendőr törzsőrmesterek, akik rövid tájékozódás után úgy döntöttek, mivel a késedelem veszéllyel jár, ezért bemennek a lakásba. Az egyenruhások a nappaliban, a földön fekve megtalálták a férfit, akivel már nem tudtak kommunikálni. A rendőrök a lakásban nagyon erős gázszagot éreztek, ezért kinyitották az ajtókat és az ablakokat, majd lekapcsolták a villanyórát. A járőrök a konyhába – a nagy koncentrációjú gáz miatt – nem tudtak bejutni, így a magatehetetlen lakót egy karosszékbe ültették és kivitték a ház elé.
Időközben a helyszínre érkeztek a tűzoltók és a mentősök is. A mentőszolgálat munkatársai a férfit további ellátás céljából kórházba szállították. Forrás: police.hu