Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Március 28-án a tiszafüredi megemlékezéssel elkezdődött a 27. Tavaszi Emlékhadjárat, Közép-Európa legnagyobb katonai hagyományőrző rendezvénysorozata. A Magyar Hagyományőr Világszövetség, az érintett önkormányzatok, művelődési intézmények és a helyi hagyományőrző egyesületek rendezésében lezajló látványosság résztvevői városunkat is érintik.
Az eseménysorozat egyik fő látványossága, a népi életképekkel és katonai díszszemlével ötvözött csatabemutató április 6-án, hétfőn 17 órától lesz Isaszegen, a Szoborhegy alatti területen.
Gödöllőre április 7-én, kedden érkezik a hadjárat főserege. A Gödöllői Királyi Kastély udvarán 11 órakor ünnepi műsort láthatnak az érdeklődők, majd 11.50 órától tiszteletadás veszi kezdetét a Dózsa György úti temetőben, az 1849-es emlékműnél.