Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A falopások és a külterületeken elkövetett bűncselekmények megelőzésére szervezett akciót március 18-án 11 és 16 óra között a Gödöllői Rendőrkapitányság a társszervek és a Készenléti Rendőrség Légirendészeti Parancsnokság helikopteres munkatársainak segítségével. Az akcióban a Gödöllői Rendőrkapitányság állományából 24 rendőr vett részt. Munkájukat a Készenléti Rendőrség két pilótája – helikopterrel – segítette. Rajtuk kívül 5 fő erdész (a Pilisi Parkerdő Zrt-től) és 4 fő hivatásos vadőr, valamint 11 polgárőr is hozzájárult az ellenőrzés eredményességéhez.
Az ötórás ellenőrzés során egy olyan személyt fogtak el a rendőrök, aki éppen kábelt égetett az erdőben, míg egy személy éppen élő fákat vágott ki. Bűncselekmény elkövetésének gyanúja miatt 5 személyt állítottak elő, 1 személy ellen pedig szabálysértési feljelentést tettek. Helyszíni bírságot 7, közigazgatási bírságot 2 személlyel szemben szabtak ki. 59 főt és 25 gépkocsi ellenőriztek. A rendszámfelismerővel 305 járművet vizsgáltak az akcióban részt vevő személyek.
Gödöllő – Máriabesnyőn kábelégető személyt fogtak el a gödöllői körzeti megbízottak, a leégetett kábelek egy előző napi lopásból származtak.