Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Gránicz Csaba rendőr főtörzszászlós, a Készenléti Rendőrség Kutyás Alosztályának szolgálatparancsnoka február 15-én, 16 óra körüli időben segélykérő telefonhívást kapott. A szabadidejét töltő budapesti rendőrt egy gödöllői idősek otthonából eltűnt férfi kereséséhez hívták.
Fickó nevű, a nyomkövetésre az, úgynevezett, mantrailing módszerrel (nyomkeresés) kiképzett kutyájával a közel 90 éves, az otthont papucsban elhagyó férfi kutatására indultak. Délután 5 óra körül a vizsla „szagot fogott” és gazdáját egy külterületi, bokros részhez vezette, ahol megtalálták az idős bácsit, megmentve őt a kihűléstől. A magatehetetlen férfihoz mentőt hívtak.
A képen a főtörzszászlós és szintén rendőr párja, Fickóval. Forrás: police.hu