Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Nagy területen égett a száraz gaz és avar a délutáni órákban Dány külterületén, de hétfő reggel óta Gödöllőre, Tápióbicskére és Monorra is vonulniuk kellett a Pest megyei tűzoltóknak – tájékoztatta a megyei katasztrófavédelem szóvivője az MTI-t.
Csámpai Attila közlése szerint a dányi Dózsa György utca végénél három hektárnyi száraz aljnövényzet ég, az oltáson a hatvani, a gödöllői és a monori tűzoltók dolgoznak a megyei katasztrófavédelem műveleti szolgálatának irányításával. A munkát nehezíti a megélénkülő szél. A lakóházak egyelőre nincsenek veszélyben, de a vízművek közelben lévő ingatlanját védeni kell.
Hétfő délelőtt egy gödöllői erdős területen 200 négyzetméternyi égő aljnövényzetet oltásához riasztották a tűzoltókat. Ezt a tüzet már sikerült megfékezni, de még tartanak az utómunkálatok – közölte Csámpai Attila.