Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Hatalmas sikerrel végződött a gödöllőiek számára a Magyar Sakkszövetség által rendezett idénynyitó, január 17-én zárult Perényi Béla nemzetközi sakk emlékverseny. A Gödöllői Sakkbarátok két éljátékosa, Reznák Attila és Veréb Gábor maga mögé utasította a hét nemzetközi mestert, kilenc FIDE-mestert és két női nemzetközi mestert felvonultató 70 fős mezőnyt.
A győztes Reznák Attila (képen középen) veretlenül végzett az élen, két döntetlen mellett hétszer mattolta riválisait. A második helyezett Veréb Gábor (képen balra) egyetlen vereségét Reznák Attila ellen szenvedte el. Perényi Béla emlékverseny végeredménye: 1. Reznák Attila 8 pont 2. Veréb Gábor 7 pont 3. Gara Anita (magyar női válogatott olimpikon) 6,5 pont. Fotó: facebook