Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Meglepetéssel szolgáltak a Gödöllői Királyi Kastély azon látogatóinak, akik az Adventi napok vasárnapjának délutánján a történelmi falak között tartózkodtak. Közel kétszázan egy flash mob (villámcsődület) keretében szólaltatták meg a Szentek bevonulása (When the Saints Go Marching In) című klasszikus dalt.
Az esemény ötlete Fodor Lászlótól és Mátyás Evelyntől származott, a nagy sikert aratott performanszban a gödöllői művészeti csoportok (zeneiskola növendékei, Cavaletta kórus, városi vegyeskar, Református Líceum kórusa, Gödöllői Fiatal Művészek Egyesülete, Erkel és Petőfi iskola diákjai, Gödöllő Táncszínház) tagjain kívül a British Council és IATEFL Hungary kórusának énekesei is részt vettek.