Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
November 29-én Egy nap kékben címmel autizmus napot tartottak a gödöllői Civil Közösségi Házban. A kállói székhelyű Diverzitás Közhasznú Alapítvány szervezésében, a nem minden fogyatékosság látható mottó jegyében lezajlott rendezvényen elhangzott szakmai előadások során – többek között – elhangzott, hogy az autizmus nem betegség, hanem gyaníthatóan genetikai tényezőkön alapuló idegi-fejlődési rendellenesség. A jelenlévők meghallgathatták a gyermekorvos véleményét, tájékozódhattak azokról a technológiai és számítógépes programok által nyújtott lehetőségekről, amik elősegíthetik az autista gyerekek kommunikációjának fejlesztését, oktatását, valamint érzékenyítő feladatokat is kipróbálhattak.
A kerekasztal beszélgetéssel zárult szakmai programon Tóth Péter készített felvételeket, amik a képgalériában láthatók.