Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A tűzszerészek november 25-én, a reggeli órákban beazonosították, majd elszállították azt a két aknavetőgránátot, amit hétfőn a gödöllői Ökörtelek-völgyben lévő hulladékkezelő központban találtak - tájékoztatta a Magyar Honvédség tűzszerész ezredének kommunikációs altisztje az MTI-t. Bátyi Edina közlése szerint az öt centiméter átmérőjű német repesz aknagránátokat később megsemmisítik.
Péterfi Csaba, a gödöllői önkormányzat kommunikációs igazgatója hétfő késő este a Zöld Híd Régió Nonprofit Kft. környezetvédelmi és műszaki igazgatójának információira hivatkozva azt mondta, hogy a gránátok a szelektív gyűjtőszigeteken kihelyezett üveggyűjtő konténerekből kerülhettek az Ökörtelek-völgyi hulladékkezelőbe. Mindkét gránátot a szennyezett üveg utólagos válogatásakor találták meg - tette hozzá.