Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Október 20-án lejárt a Gödöllői Ifjúsági Közösségi Szerveződés (GIKSZER) által meghirdetett, GIX-Faktorra keresztelt zenei tehetségkutató a jelentkezési határideje. A szervezők három kategóriában (komolyzene és jazz, pop és rock, valamint népzene és világzene) keresték a helyi és környékbeli fiatal (19-29 év közötti) talentumokat.
Október 27-én, hétfőn 12 órától bemutatkoznak a jelentkezők a Művészetek Háza Gödöllő épületének színháztermében, hogy összemérjék tudásukat a fellépési lehetőséggel, portfólió fotózással és hangszer kiegészítőkkel díjazott tehetségkutatón.