Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Rablás bűntett elkövetésének megalapozott gyanúja miatt eljárást indított a Gödöllői Rendőrkapitányság Bűnügyi Osztálya K. Ignác 33 éves vácszentlászlói és R. Tamás 41 éves berceli lakos, valamint két 17 éves berceli társuk ellen.
A jelenleg rendelkezésre álló adatok szerint a 30 éves sértett október 17-én, 22 óra körüli időben Bag egyik utcájában gyalogosan közlekedett, amikor az úton megállt mellette egy jármű és abból kiszállt négy férfi. Az ekkor még ismeretlen tettesek – minden előzmény nélkül – több alkalommal megütötték és megrúgták a sértettet, majd egyikük egy boros üveg törött darabjával megvágta az arcát. A bántalmazás során a négy férfi a sértett zsebéből készpénzt tulajdonított el.
A bejelentést követően a gödöllői rendőrök azonnal megkezdték az adatgyűjtést és a tanúkutatást. A végrehajtott nyomozati cselekmények eredményeként a nyomozók rövid időn belül azonosították és másnap Bercelen elfogták a bűncselekmény elkövetésével megalapozottan gyanúsítható férfiakat. K. Ignácot és három társát a rendőrök előállították és gyanúsítottként hallgatták ki, majd bűnügyi őrizetbe vették őket. A nyomozóhatóság előterjesztést tett a gyanúsítottak előzetes letartóztatásának indítványozására. police.hu