Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Frontálisan összeütközött egy kisteherautó és egy személygépkocsi Szadán, az ipari park közelében október 11-én, az esti órákban. A személyautóban egy ember a helyszínen életét vesztette - közölte a katasztrófavédelem.
A baleset a Szadát Mogyoróddal összekötő alsóbbrendű úton történt este fél tíz után. A piros színű személygépkocsit egy várandós nő vezette, aki szörnyethalt, a vele utazó hároméves kisgyermek megsérült. A teherautóban ülő három ember könnyebb sérüléseket szenvedett. Az útszakaszt a rendőrségi helyszínelés idején a tűzoltóság biztosította - mondta el az MTI-nek Csámpai Attila, a Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője. Fotó: Lakatos Péter