Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A gödöllői vendéglátóhelyek üzemeltetői és az ott időzők az utóbbi napokban többször is találkozhattak a helyi rendőrkapitányság járőreivel, akik a szórakozóhelyek környékén lakók véleményét is kikérik. A hatósági ellenőrzés elsősorban a fiatalkorúak alkoholfogyasztásának kiszűrésére és a működési engedélyben foglaltak – főként a nyitvatartási idő – betartására terjed ki.
Érdeklődésünkre dr. Bozsó Zoltán dandártábornok, a Gödöllői Rendőrkapitányság vezetője elmondta: a szervezett és az egész város területére kiterjedő ellenőrzés nem a vendéglátósok ellen irányul, hanem az egységek szabályszerű működésének fenntartására, illetve arra, hogy elejét vegyék az alkoholfogyasztás hatására a fiatalkorúak körében sajnálatos módon megszaporodott, sokszor garázdasághoz vezető bűncselekményeknek. - Kapitányságunkra sok olyan lakossági bejelentés érkezik, ami nyugtalanítja a gödöllői vendéglátó- és szórakozóhelyek környezetében élőket – fogalmazott a dandártábornok. - Ezekről, a helybéliek biztonságérzetét zavaró gondokról a város címzetes főjegyző asszonya is értesítette kapitányságunkat, kérve közreműködésünket a helyzet normalizálása érdekében. Ennek teszünk eleget, együttműködésben azokkal az intézményekkel, akik érintettek és segíthetnek a problémakör mielőbbi felszámolásában.