Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Szeptember elejéről majdnem mindenkinek az iskolakezdés jut eszébe, azt kevesebben tudják, hogy ekkortájt kezdődik a gímszarvas nászidőszaka is, amit szarvasbőgésnek hívunk. Idén a Pilisi Parkerdő Zrt. által szervezett túrákon ebbe a természetes hangversenybe hallgathatnak bele az érdeklődők.
A szarvasbőgés-túrák egy-egy alkalommal korlátozott létszámú jelentkezőt fogadnak, és a helyszínen fizetendő részvételi díj ellenében vehetők igénybe. A gödöllőiek számára a leginkább elérhetők a valkói erdészet által szervezett túrák, amikre a szarvasbőgés iránt érdeklődők a magyar.ferenc@pprt.hu e-mail címen tudnak regisztrálni. A túra időpontjáról visszajelzést küldenek mindenkinek. Megfelelő létszám esetén a szakvezetés naponta 17 és 20 óra között tart. A valkói erdészet kisebb csoportok számára a gímszarvasok mozgása alapján szervezi a szarvasbőgés megismerését garantáló túráit.