Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A Zürichben augusztus 17-ig zajló atlétikai Európa-bajnokság harmadik napján bemutatkozott a 27 fős magyar sportolói kontingens egyetlen gödöllői tagja, az idei országos bajnokságon három aranyérmet nyert Kaptur Éva. Hazánk leggyorsabb hölgye a 200 méteres síkfutás 35 főt számláló mezőnyében állt rajthoz.
Az öt előfutam közül a 23,53 másodperces idővel benevezett gödöllői sprinter az elsőben volt érdekelt, ahol brit, svájci, szlovák, ukrán, olasz és orosz ellenfelekkel rivalizált. Tette ezt annak tudatában, hogy az előcsatározásokból futamonként az első négy, valamint a legjobb négy időt elérő versenyző juthatott tovább az elődöntőbe. Karlik Pál tanítványa a 6-os pályát kapta. Az első rajt sikertelen volt, az orosz lányt figyelmeztették. Másodjára már elindulhatott a futam. Éva az első száz méter után biztató helyen száguldott. A végét azonban kevésbé bírta, és 24,07 másodperces eredménnyel a 6. lett. Ezzel az idővel sajnos nem lépett tovább a legjobb 24 közé. A GEAC atlétája a 29. helyen végzett.