Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Kaptur Éva (képen) személyében lesz gödöllői induló az augusztus 12-17. között esedékes zürichi atlétikai Európa-bajnokságon. A GEAC sprintere három aranyérmet nyert a hétvégén lezajlott országos bajnokságon: a 100 és a 200 méter mellett, a 4x100 méteres váltó tagjaként is első lett. Ezen kívül egy ezüstérmet is szerzett a 4x400 méteres váltóval. A leggyorsabb magyar hölgynek tekinthető Kaptur Éva 200 méteren áll rajthoz a kontinensviadalon. A versenyszám előfutamait augusztus 14-én rendezik meg, az érmekért egy nappal később rivalizálnak a döntősök.
A tárgyilagosság kedvéért érdemes megjegyezni, hogy Erdélyi Zsófia is tagja az Eb-re utazó, 25 versenyzőből álló magyar csapatnak. A 10 ezer méteres síkfutásban induló atléta egykoron a Gödöllői EAC színeiben sportolt, jelenleg az UTE hosszútáv-futója.