Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Július 25-én – magyar idő szerint az esti órákban – a 100 méteres gátfutás második előfutamában mutatkozott be az egyesült államokbeli Eugene-ben zajló junior világbajnokságon a 20 sportolóból álló magyar küldöttség egyetlen gödöllői atlétája, Répási Petra. Karlik Pál tanítványa a szezonbeli eredményeket tekintve a nyolcadik legjobb idővel (13,50 másodperc) rendelkezett a 37 indulót számláló mezőnyben.
Az atlétalányokat öt futamba osztották be, ahonnan az első négy-négy helyezett, valamint még négyen időeredményük alapján juthattak tovább az elődöntőbe. Petra az 5-ös pályát kapta, és második helyen futott, amikor az utolsó gátra rosszul érkezett, majd elesett. A futamot végül befejezte, 19,20 másodperces idejével azonban sajnos kiesett. Forrás: iaaf.org