Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Június 14-én, szombaton indul, és a hosszabb menetelést választók vasárnapra teljesítik a gödöllői Margita 344,2 Turisztikai és Sport Egyesület által meghirdetett gyalogos teljesítménytúra távjait. Az éj leple alatt mozogni vágyók négy próbatétel közül választhatnak: 6, 12, 20 és 30 kilométeres kihívások szerepelnek a palettán.
A vállalkozó szelleműek 20 és 22 óra között rajtolnak el Gödöllőről, az Erkel Ferenc Általános Iskolától, ahol a cél is lesz, ami vasárnap reggel 6 óráig várja az erdei kalandokról visszatérőket. A teljesítménytúra résztvevőinek 900 forintos (20 és 30 kilométer), 500 forintos (12 kilométer), illetve 400 forintos (6 kilométer) nevezési díjat kell fizetniük, és hasznos lehet számukra a Gödöllői-dombság turistatérképe. További információ: Merényi István (06-30) 297-3559, email: merenyiistvan48@gmail.com