Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Őrizetbe vétele mellett indított eljárást a Gödöllői Rendőrkapitányság Vizsgálati Osztálya V. Richárd 19 éves bagi lakos ellen, akit rablás bűntett elkövetésével gyanúsítanak – írja a police.hu.
Az ügyben jelenleg rendelkezésre álló adatok szerint a gyanúsított június 8-án, a reggeli órákban Gödöllő egyik utcájában összetalálkozott a kerékpárját toló sértettel, akit arra utasított, hogy a biciklit adja át neki. A 17 éves fiú nem tett eleget a felszólításnak, ezért V. Richárd ráfogott a kerékpárra és megpróbálta azt elvenni a sértettől, ami nem sikerült. A 19 éves gyanúsított ekkor egy alkalommal megütötte a sértettet és kirántotta a kezéből a biciklit, amire felült és távozott a helyszínről.
A bejelentést követően a rendőrök megkezdték az adatgyűjtést és a tanúkihallgatást, aminek eredményeként a 19 éves férfit a késő esti órákban Bagon elfogták és előállították. A nyomozók a férfit őrizetbe vették, gyanúsítottként kihallgatták, majd kezdeményezték előzetes letartóztatásának elrendelését. A rendőrök a sértett kerékpárját egy bagi férfi lakásán találták meg, akinek a bűncselekmény elkövetése után V. Richárd eladta a rabolt biciklit.