Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Elismeréseket kaptak az oktatásban és a környezetvédelemben dolgozók a Vidékfejlesztési Minisztériumban (VM) június 2-án a környezetvédelmi világnap és a pedagógusnap alakalmából. A jutalmazottak egyike dr. Tőzsér János egyetemi tanár, a gödöllői központú Szent István Egyetem (SZIE) rektora volt, aki – további három személy társaságában – a Nagyváthy János-díjat vehette át Fazekas Sándor vidékfejlesztési minisztertől. A SZIE első embere az állattenyésztés, különösen a szarvasmarha-tenyésztés témakörben, a graduális, posztgraduális képzés, valamint a gyakorlati oktatás területén végzett több évtizedes kiemelkedő szakmai és kutatási tevékenysége elismeréseként részesült az elismerésben. Forrás: kormany.hu