Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A gödöllői óvódások 15.400 forintért, az általános- és középiskolások 31.416 forintért, míg a felnőttek 48.923 forintért vehetik igénybe a város balatonlellei üdülőjét a június 16-a és augusztus 25-e közötti főszezonban. Ezért az ősszegért 7 napig teljes ellátást biztosítanak Kalória Kft. által működtetett, 2-, 4-, vagy 5 ágyas fürdőszobás lakrészekkel rendelkező létesítményben. Három éves kor alatti gyermekek után nem kell fizetni. Széchenyi Pihenőkártyát elfogadnak.
További tájékozódásra, illetve időpont-egyeztetésre a Kalória Kft. Szabadság út 3. szám alatti irodájában (városi piac), valamint a (06-28) 422-009-es telefonszámon van lehetőség.