Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Lopás bűntett elkövetésének megalapozott gyanúja miatt eljárást folytat a Gödöllői Rendőrkapitányság Vizsgálati Osztálya B. Henrik 23 éves szentendrei lakos ellen.
A rendőrségre erdészek tettek bejelentést április 29-én 21 óra körüli időben, miszerint: az egyik gödöllői erdőrészben reggel 9 óra körül észlelték, hogy ismeretlen tettes nagyobb mennyiségű fát kivágott és azt az elszállításhoz összekészítette. A helyszínen ekkor elhelyeztek egy vadfigyelő kamerát, aminek segítségével a kora esti órákban sikerült több fényképfelvételt készíteni egy férfiról, aki az összekészített fát egy személygépkocsiba pakolta. A bejelentők azt is látták, hogy az akácfát az erdőtől nem messze található lakóépületekhez szállította az – akkor még – ismeretlen tettes. A gödöllői rendőrök átvizsgálták a környező házakat és az egyik ingatlan előtt néhány akácfát találtak lepakolva. Ekkor érkezett a házhoz a beszerzett adatokkal megegyező színű és típusú autó, melyet B. Henrik vezetett. A rendőrök azt is megállapították, hogy a gyanúsított látható azokon a fényképfelvételeken, amiket az erdészek készítettek néhány órával korábban.
A járőrök a 23 éves férfit elfogták és a Gödöllői Rendőrkapitányságra előállították, ahol gyanúsítottként kihallgatták. Ellene a további eljárást szabadlábon hagyása mellett folytaja a rendőrség. Forrás: police.hu