Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Április 28-án közgyűlést tartott a Magyar Olimpiai Bizottság (MOB), ahol – az alelnök-választás, a 2013-as szakmai beszámolók és a 2016-os riói olimpiára történő felkészülés tervének elfogadása mellett – MOB-érdemérmeket is adományoztak.
Borkai Zsolt, a szervezet elnöke és Szabó Bence főtitkár összesen nyolc főt részesített ebben az elismerésben. A díjazottak között ott volt városunk 2008-as díszpolgára, Tóth Krisztina olimpiai negyedik helyezett ötszörös olimpikon, vb-bronzérmes, hétszeres Európa-bajnok asztaliteniszező is. Az eseményen egy másik gödöllői kötődésű sportvezetőt is köszöntöttek, nevezetesen a GEAC nyolcvan esztendős vívóedzőjét, Batizi Sándort, aki MOB-oklevelet vehetett át. Forrás: mob.hu