Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Eladja a gödöllői önkormányzat a Mezőkövesd (Zsóry-fürdő) Kisfa utca 6. szám alatti 1.140 négyzetméteres ingatlan rá eső, egynegyed részt képező tulajdoni hányadát, miután a képviselőtestület tagjai elfogadták a Szentendrei Városi Szolgáltató Nonprofit Zrt bruttó 500 ezer forintos vételi ajánlatát. A dolgozók kikapcsolódását szolgáló objektumot több mint 30 éve létesítették az akkori gödöllői, balassagyarmati, mezőkövesdi és szentendrei városgazdálkodási vállalatok munkatársai, akik két üdülőépületből (képen) álló házat emeltek a területre.
Az utóbbi években gödöllői részről a VÜSZI Kft. üzemeltette a létesítményt. Tulajdonképpen sikerélmény nélkül, mivel a vendégéjszakák számának számottevő csökkenése és a fenntartási költségek növekedése folyamatos veszteséget eredményezett: 2013-ban már több mint 1,3 millió forint volt a működtetés negatív egyenlege. Ráadásul, az ingatlan állagmegóvására jelentős összeget kellene fordítani.
A mezőkövesdi polgármesteri hivatal adóirodájának tájékoztatása szerint a környező utcákban tavaly 2.400 forint/négyzetméter volt az ingatlanok forgalmi értéke. Ha ezt vesszük alapul, a gödöllői résztulajdonú üdülő mintegy 2,7 millió forintot érhet. Ennek negyedrésze nem éri el a 700 ezer forintot. A mostani eladási ár ugyan kevesebb ennél, de nem marad el drasztikusan a realitástól.