Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Április 6-án, vasárnap kerékpáros teljesítménytúrára hívja a bringásokat a gödöllői Margita 344,2 Turisztikai és Sport Egyesület. Az 50, 35, 20 és 5 kilométeres távokon meghirdetett erőpróba rajthelye és célja a Táncsics Mihály úti sportcentrumnál lesz. A 14 év alattiak és 40 év felettiek 1 óra szintidő-kedvezményt kérhetnek. Bukósisak, láthatósági mellény és az előírásnak megfelelő világítás használata kötelező! A Magyar Turista kártya felmutatásával a nevezési díjból 100 Ft/fő kedvezményt adnak a szervezők. Íme, a távok főbb paraméterei: