Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A jelenlegi ismeretek alapján a rezsidíj csökkentést nem kellő mértékben ellensúlyozó támogatásnak az lehet a következménye, hogy a Gödöllői Távhő Kft. erre az évre tervezett bevételei nem fedezik az önkormányzati tulajdonú társaság kiadásait, így – az értékcsökkenési leírás eredményrontó hatásából is eredően – közel 32 millió forintos veszteség prognosztizálható a cég 2014-es gazdálkodásában. Az összeget az előző években keletkezett eredménytartalék terhére számolják el – derül ki a helyi képviselőtestület tagjai által március 13-án elfogadott üzleti terv adataiból.
A Geiger Tibor ügyvezető igazgató által jegyzett anyag arról is tanúskodik, hogy mérséklődött a Gödöllői Távhő Kft. kintlévősége: a 2012-es év végén regisztrált nettó 61 millió forinthoz képest, tavaly december 31-én nettó 47,6 millió forinttal tartoztak a fogyasztók a szolgáltatónak.