Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A gödöllői képviselőtestület tagjai még tavaly decemberben döntöttek arról, hogy ebben az évben kiknek ítélik oda a tizennyolc esztendeje alapított Gödöllő Városért díjat. A zárt ülésen született határozat értelmében két személy és egy közösség érdemelte ki a település második legrangosabb kitüntetését és az azzal járó díszoklevelet, Világfa-kisplasztikát, valamint pénzjutalmat.
Nevezetesen: Six Edit, aki a város és annak lakossága iránti elkötelezettségéért, valamint a Civil-ház és a Civil-kerekasztal létrejöttében való közreműködéséért, Bárdy Péter igazgató (Premontrei Gimnázium), aki eredményes szakmai és nevelői tevékenységéért, valamint a városban végzett elkötelezett munkásságáért, illetőleg a Zöld Híd Régió Kft. dolgozói közössége, amely a városban végzett sokrétű és kimagasló hulladékgyűjtő és -kezelői tevékenységéért – olvasható az indoklásban –veheti át a díjat a nemzeti ünnep gödöllői rendezvényén, ami március 15-én, szombaton 17 órakor kezdődik a Művészetek Háza Gödöllő épületének konferenciatermében.