A gödöllői városvezetés tagjai november 20-i ülésükön felülvizsgálták és módosították a helyiadókról szóló önkormányzati rendeletet, ami 2026. január 1-jén lép hatályba. Az adónemek összegének emelését az önkormányzat gazdasági mozgásterének szűkülése, nevezetesen: a jórészt stagnáló bevételek és a növekvő kiadások közötti, főként az inflációnak köszönhető „rés” tágulása teszi indokolttá, valamint az, hogy van olyan adónem, aminek mértékéhez az elmúlt 5 (építményadó, telekadó, idegenforgalmi adó), illetve 10 évben (kommunális adó) nem nyúlt hozzá a képviselőtestület.
A Mészáros Csoport érdekeltségébe tartozó OPUS ENERGETIKA Csoport gödöllői központi gázhálózati elosztóraktárának átadásával új időszámítás kezdődött a kelet-magyarországi régió energiaellátásának logisztikai támogatásában. A 2.700 négyzetméteren, több mint 1,1 milliárd forintból megvalósult beruházás stratégiai jelentőségű mérföldkő a térség energetikai biztonságának fejlődésében. A november 20-án lezajlott átadón dr. Hankó Balázs, a Kulturális és Innovációs Minisztérium minisztere, valamint Konczné Kondás Tünde, az OPTESZ OPUS Zrt. vezérigazgatója is hangsúlyozta: az új fejlesztés hozzájárul az ország gazdasági erejének, emellett a térségi közösségek megtartó erejének növeléséhez is.
Gödöllőt is érintő bejelentést tett Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) infrastruktúráért felelős államtitkára a tranzit utak melletti zajvédelmi program indításával kapcsolatos március 7-i sajtótájékoztatóján a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. M3-as autópálya 12-es kilométerénél (Szilasi-pihenő) található ügyfélszolgálati irodájában – adta hírül az MTI. Az államtitkár tájékoztatása szerint az NFM az Új Széchenyi Terv 1,2 milliárd forintos forrásából, a jövő év végéig 7 kilométer hosszan, mintegy 27 ezer négyzetméter felületű, 3-5 méter magas zajvédő fal épül, javítva a gyorsforgalmi utak mellett lakók életminőségét.
Az M3-az autópályán Mogyoródnál és Gödöllőnél létesül zajvédő fal. Vécsey László, a térség országgyűlési képviselője kiemelte az M3-as mogyoródi szakaszán megépülő 3 kilométeres zajvédő falat. Gödöllőnél pedig az M31-es mellett húzódó 3 méter magas falat cserélik 5 méteresre, mivel a mostani nem ad elégséges védelmet. A Gödöllőnél az elmúlt években mért értékek kétszeresen haladták meg a két évtizeddel ezelőtti mutatókat. Videó forrása: kormány.hu