Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A Gödöllői Rendőrkapitányság ügyeletére tavaly májusban szinte naponta érkezett bejelentés, miszerint: vízelvezető árkok rácsai esetek áldozatul tolvajlásnak Gödöllőn.
Az ügyben lopás bűntett megalapozott gyanúja miatt indult eljárás. Ennek során – a nyomozókon kívül – a városban szolgálatot teljesítő körzeti megbízottak is folyamatos ellenőrzéseket és megfigyeléseket végeztek. Többek között a Forint utcában, a Vörösmarty utcában, Kinizsi Pál utcában, a Lovarda utcában tulajdonították el a vízelvezető árok rácsait. A cselekedettel a polgármesteri hivatalnak több mint 1 millió forint kárt okoztak az akkor még ismeretlen elkövetők. Több feljelentés érkezett magánszemélyektől is, amik arról tanúskodtak, hogy több családi házról tulajdonítottak el vízelvezető csatornát, 411 ezer forintos kárt okozva az állampolgároknak.
A nyomozás során, az adatok elemzését követően idén februárban jutott olyan információ a Gödöllői Rendőrkapitányság felderítőinek tudomására, hogy a csatorna fedőlap lopásokat L. Ernő 19 éves gödöllői lakos követhette el. Gyanúsítottkénti kihallgatásán a fiatal férfi 12 rendbeli vízelvezető árok rácsának ellopását, valamint 5 családi ház csatornájának eltulajdonítását ismerte el. Őrizetbe vételét követően elmondta, hogy a fenti cselekményeket 3 gödöllői társával együtt követték el, akik elfogására és kihallgatására a rendőrség a megfelelő intézkedéseket megteszi.