Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Bizonyára többen emlékeznek rá, szeptember 25-én eltűnt egy 14 éves kiskorú valkói lány, Holczer Vivien. Vivien eltűnését szülei a rendőrségnek bejelentették, majd néhány nap múlva a lány épségben előkerült. A felderítő munkában komoly szerep hárult a gödöllői rendőrökre, akik munkáját Vivien édesanyja és a család többi tagja az alábbi, dr. Bozsó Zoltán rendőr dandártábornoknak, a helyi kapitányság vezetőjének írt szavakkal köszönte meg:
Molnár Beáta vagyok. Férjem‚ családom és kedves ismerőseim nevében szeretnék köszönetet mondani a Gödöllői Rendőrkapitányság kiváló munkájáéért, az összefogásért és a fantasztikusan összehangolt keresésért. Külön köszönet illeti Horváth Anikót kiemelkedő munkájáért, és azért a bánásmódért, amit felénk tanúsított. Nagyon kedves, figyelmes volt velünk. Nagy szerepe volt Horváth Anikónak B. István visszaeső bűnöző és a kislányunk felkutatásában, sikeres elfogásában. Olyan nagyszerű munkáról tettek tanúbizonyságot, amiről nagyon sokan példát vehetnének.