Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A BKK tájékoztatása szerint az előttünk álló hétvégén változik a gödöllői HÉV forgalmi rendje. November 9-én, szombaton és 10-én, vasárnap az Örs vezér térről városunkba érkező és innen visszainduló szerelvények rövidített útvonalon közlekednek, ami azt jelenti, hogy a Szabadág tér és a gödöllői végállomás között HÉV-pótló autóbuszok szállítják az utasokat.
A már korábban elkezdődött felújítási munkálatok ezúttal a sínek cseréjével folytatódnak, így előreláthatólag november 8-án, pénteken 21 órától november 11-én, hétfőn reggel 6 óráig félpályás szélességben lehet majd áthaladni a Szabadság úton, a Munkácsy Mihály utcai kereszteződésnél. Az intézkedés torlódásokat okozhat a Szabadság út (3-as főút) forgalmában.