Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
November 4-étől a Petőfi iskola által korábban használt, Mátyás király utca 10. szám alatt található épületben folytatódik a tanítás az Erkel iskola kötelékébe tartozó alsó tagozatos logopédiai osztályokba járó gyermekek számára.
A kényszerű költözés oka abban rejlik, hogy a tavaly ősztől a VM Mezőgazdasági Intézetének Tessedik Sámuel utcai telephelyén működő négy logopédiai osztály tanárai, diákjai és azok szülei idén nyártól gyakran „büdöset éreztek”, illetve különböző egészségügyi problémákat jeleztek. Bár a hatósági vizsgálat jelenleg is tart, nem zárható ki, hogy a telephelyen fellelhető egyik szervezet végez olyan tevékenységet, aminek következtében megnő a légtérbe jutó jód-koncentráció, és ez idézi elő a panaszokat, túlmenően, hosszabb távon akár komoly egészségkárosodást is okozhat.
A kockázatok további vállalása nem tűrt halasztást, ezért a polgármester soron kívül döntött a Tessedik utcai helyiségek kiürítéséről, valamint a Mátyás király utcai önkormányzati tulajdonú fogadóépület tanításra alkalmassá tételéről. A gödöllői városatyák október 30-i ülésükön határoznak az ügyben. A javaslat elfogadása esetén az Erkel iskola 2015. június 30-ig ingyenesen, működési jelleggel használhatja a létesítményt.