Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Október 31-én, csütörtökön nosztalgiázhatnak a városlakók. Hasonlóan a 2011 első félévében, hazánk európai uniós elnöksége idején rendszeresen tapasztalt útlezárásokhoz, a hónap utolsó napján, előreláthatólag éjfél és 17 óra között nem lehet majd gépjárművel behajtani az Ady Endre sétány Szabadság út és Martinovics utca közötti szakaszára, valamint a Művészetek Háza Gödöllő épületének parkolója is tiltott zóna lesz. A gyalogosközlekedést a helyi kultúra háza környékén nem befolyásolják az intézkedések, ám biztonsági okokból az ellenőrzés fokozottabb lehet, és az igazoltatások sem zárhatók ki.
A forgalomkorlátozás oka abban keresendő, hogy ezen a napon a Gödöllői Királyi Kastélyban rendezik meg a Visegrádi négyek (Magyarország, Szlovákia, Csehország és Lengyelország) vezető politikusainak csúcstalálkozóját, ami a Nyugat-balkáni Konzultációval és a Közép-európai Kezdeményezés tanácskozásával is párosul.