Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Komoly kihívások elé nézhetnek a Gödöllőn autózók az előttünk álló hétvégén. A Szabadság téri HÉV-átjáró felújítása miatt forgalomelterelés lesz a városban október 18-án, pénteken 21 órától október 21-én, hétfőn 6 óráig.
Hírportálunk értesülése szerint a belváros gépjármű-közlekedését alaposan felbolygató munkálatok miatt a Dózsa György útról Aszód felé, illetve Aszód felől az M3-as autópálya felé tartó autósokat a Szilhát utca – Szőlő utca – Mátyás király utca – Hunyadi János utca –Testvérvárosok útja útvonalra terelik. Akik a sztráda felől Budapest irányába, illetve a főváros felől az autópálya felé kívánnak haladni, a Kossuth Lajos utca –Táncsics Mihály út útvonalat követhetik. Az Isaszeg felől érkezők az Ady sétány – Állomás utca –Szabadság út – Testvérvárosok útja – Hunyadi János utca – Mátyás király utca – Szőlő utca – Szilhát utca érintésével érhetik el a Dózsa György utat, ha az M3-as felé akad dolguk. Ugyanez vonatkozik azokra is, akik az autópálya irányából Isaszeg felé tartanak. A terelőutakat a térképen pirossal jelöltük.