Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
- Magyarország tiszteletbeli konzuljainak hálózata folyamatosan növekszik és erősödik, és a kormány szilárd szándéka, hogy tovább erősítse, bővítse ezt a hálózatot. A kormany.hu tájékoztatása szerint erről is beszélt Martonyi János külügyminiszter szeptember 16-án Gödöllőn.
A tiszteletbeli konzulok V. konferenciáján a tárcavezető kiemelte: Magyarország közepes méretű ország, anyagi forrásai korlátozottak, nem tud minden országban jelen lenni, ezért a magyar diplomácia a tiszteletbeli konzulok nélkül az alapvető feladatait sem tudná ellátni. A külügyminiszter ezért köszönetet mondott a Gödöllői Királyi Kastély lovardájában jelen lévő 137 tiszteletbeli konzulnak.
Több országban azért van szükség a tiszteletbeli konzulokra, mert nincs más képviselete Magyarországnak – magyarázta Martonyi. Hozzátette: más országokban ugyan van külképviselet, de szükség van tiszteletbeli konzulokra is, mert rendkívül sokrétűek az államok közötti kapcsolatok. Martonyi János kifejtette: a tiszteletbeli konzuloknak csak egy része magyar vagy magyar származású, és különösen hálásak a magyar háttérrel nem rendelkezőknek, amiért ők is ugyanolyan lelkesedéssel végzik a munkájukat.