Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Szeptember 17-én, kedden összesen öt digitális TV-adótornyok hangolnak át az országban. Köztük a gödöllőit is, hogy az a jövőben a végleges frekvencián sugározhasson.
A gödöllői TV-adó frekvenciája kedden 8 és 19 óra között változik meg: a korábbi 62-es csatornaszámról az új, 58-as csatornaszámra. A frekvenciacserék miatt a munkavégzések idejére a digitális földfelszíni adás nem érhető el, a MinDig TV és a MinDig TV Extra csatornák sem. Ez idő alatt a vételkörzetben élő, érintett nézők nem látják a televízióadást, de a cserét követően a készülékek (a set-top-box, vagy integrált digitális televízió) újrahangolásával a korábban vehető műsorok a megszokott digitális minőségben ismét elérhetők lesznek az új, végleges frekvencián.