Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Csodálatos idő, érdekes programok, látványos bemutatók és a legnagyobb ínyencek elvárását is kielégítő vadételek. Mindez együttesen garantálta a Gödöllői Királyi Kastélyban szeptember harmadik vasárnapján immár hatodik alkalommal lezajlott Gödöllői Vadásznap sikerét és magas látogatottságát.
A vadhúsból készült ételek főzőversenyén ezúttal 15 formáció mérte össze a tudását. A háromtagú zsűri a Magyar Vadászíjász Egyesület csapata által a helyszínen elkészített fűszeres vaddisznó ragu, saját kenyérrel és orjás zöldséggel ételsorát ítélte a legjobbnak, míg a közönségdíjat a Gödöllői Sportcentrum birsalmás vadruca levese érdemelte ki.
Képriportunkban a teljesség igénye nélkül adunk ízelítőt a VI. Gödöllői Vadásznap történéseiről. Egyetlen esemény maradt el, vitéz Nemeskéri Kiss Géza emléktáblájának avatása a Hamvay-kúriánál, amit a terv szerint jövőre, az egykori helyi vadászati hivatalvezető halálának 40. évfordulóján pótolnak.