Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Július 1-je óta fiatalkorúak bevonásával ellenőrzi a hatóság, hogy a trafikok betartják-e a kiszolgálás tilalmára vonatkozó előírásokat, nevezetesen: kiszolgálják-e a 18 év alattiakat, illetve felszólítják-e őket az üzlet elhagyására.
Egy ilyen kontroll során bukott meg az egyik gödöllői trafik, aminek az lett a következménye, hogy 30 napig nem árusíthatnak dohányterméket a boltban.
A jogszabály kimondja: minden olyan esetben, ahol a felügyelők azt tapasztalják, hogy megtörtént a kiszolgálás, a pénzbeli szankció kiszabása mellett az illetékes kormányhivatal fogyasztóvédelmi felügyelősége – határozott időre – a dohánytermék forgalmazását is megtilthatja, ismételt elkövetés esetén az üzlet átmeneti bezárását is elrendelheti. A határozat nem teljesítése esetén a vállalkozás rendbírsággal sújtható, amennyiben pedig az ismételt ellenőrzés során újra megsérti rendelkezéseket, a koncessziós jog visszavonására is sor kerülhet.