Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Több mint 15 ezer pályamű érkezett a National Geographic Traveler által meghirdetett 2013-as fotópályázatra. Amatőrök és profik egyaránt jelentkezhettek. Végül 11 fotós alkotását (3 fődíj és 8 különdíj) jutalmazta a szakavatott személyekből álló zsűri.
Köztük a 23 éves magyar, Lantai-Csont Gergely képét, amin a kongói Tatahonda szekta női tagjai egy vallási szertartásra készülnek. Gergelyről feltétlenül érdemes tudni, hogy Gödöllőn, a Török Ignác Gimnázium angol-német nyelvi speciális osztályában érettségizett 2008-ban. Osztályfőnöke Puskás Melinda volt. Édesapja, Lantai Csaba idén áprilistól a VÜSZI Kft. ügyvezető igazgatója.
Annak ellenére, hogy tavaly közgazdász diplomát szerzett a Budapesti Corvinus Egyetemen, Lantai-Csont Gergely számára immár fél évtizede a fényképezés jelenti a prioritást. A kezdeti években inkább a természetfotózásra fókuszált, majd témát váltott, és az afrikai kultúr-antropológiai témák megörökítését célozta meg. Küldetésében társa Szilasi Ildikó antropológus, Afrika-szakértő.