Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Három nappal az egyéni küzdelmek után, ma a 17 indulót számláló csapatversenyben lépett pástra az oroszországi Kazanyban zajló 27. Nyári Universiádén a Gödöllői EAC két kardvívója, Gémesi Bence (jobbra) és Valkai Ferenc. A magyar egység harmadik embere Hamar Balázs volt.
Nemzeti csapatunk a legjobb 16 között a kínaiak ellen vágott neki a küzdelemsorozatnak, és sajnos, mindjárt botlott. A végeredmény 45-38 lett az ázsiaiak javára, pedig a hetedik asszó után Valkai Ferenc még előnnyel adta át a terepet. Ezt követően azonban hullámvölgybe kerültek társai, hiszen a nyolcadik csörtében Gémesi Bence csupán egy tusra volt képes, míg a záró mérkőzésen Hamar Balázs is csak két érvényes találatot vitt be riválisának.