Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Betartva a törvényi előírásokat, a helyi képviselőtestület tagjai határozatot fogadtak el arról, hogy a gödöllői polgármesteri hivatalban a rendes szabadság kiadására igazgatási szünet lép életbe július 22-e és augusztus 2-a között. A kéthetes időintervallumban – főként ott, ahol elengedhetetlen a folyamatos munkavégzés (például: anyakönyvi ügyintézés) – ügyeletet biztosítanak.