Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Június 30-ával távozott posztjáról dr. Solti László, a gödöllői központú Szent István Egyetem 2011 áprilisában újraválasztott rektora. 2016. június 30-ig szóló megbízatása ugyan nem járt le, ám az a – megszigorított jogszabályban rögzített – türelmi időszak igen, miszerint: egy bizonyos életkor után már nem töltheti be a tisztséget.
Mivel a hetekkel ezelőtti rektorválasztáson a közel 50 tagú egyetemi szenátusnak nem sikerült megválasztani Solti László utódját, ideiglenesen a képen látható dr. Tőzsér János egyetemi tanár látja el az intézményvezetőre háruló teendőket a Szent István Egyetemen. A felsőoktatási intézmény felső vezetésében rajta kívül Mezei Tibor főtitkár és Figler Kálmán gazdasági főigazgató tevékenykedik.