Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A kora reggeli óráktól egy sárga repülőgép repkedett Gödöllő fölött. Több olvasónk is érdeklődött, hogy mi történik. Megtudtuk: szúnyogirtás volt Gödöllőn. Az intézkedést az időjárási és a széljárási viszonyokhoz igazodva kellett elrendelni, aminek péntek reggel jött el az ideje. A repülőből kifecskendezett vegyszernek az emberi egészségre nincs káros hatása.